リングル ウイリアム LINGLE William
准教授
教育
- 担当科目 - 大学
- EN04: Bridge 2 to Intermediate English
EN07: Advanced English
EN08: Thesis Writing and Presentation
EL329: Critical Thinking
EL146: Corpus Linguistics for Language Learners
- 担当科目 - 大学院
研究
- 研究分野
-
言語学
教育心理学
知覚情報処理
相談分析、コーパス言語学、心理言語学, アイトラッキング、認知言語学、言語教育向けコーパスの使用
- 略歴
- 文学士 マスコミュニケーション (フォトジャーナリズム)
修士 応用言語学
博士 応用言語学
- 現在の研究課題
- アイトラッキングによって外国語を読む時の推論の生成を調べること
- 研究内容キーワード
- 所属学会
- 全国語学教育学会
Cognitive Science Society
American Association for the Advancement of Science (AAAS)
主な著書・論文
(2024) Teaching Critical Thinking Skills to EFL Learners via Micro-Lessons. In P. Ilic (Ed.), Optimizing Education Through Micro-Lessons: Engaging and Adaptive Learning Strategies (pp. 214-233). IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0195-1.ch012
(2023) Helping English learners acquire self-directed learning skills by using online corpora, AIP Conf. Proc. 2909, 020001 (2023) https://doi.org/10.1063/5.0181843
(2023) When do agentless passives mystify social actors in the minds of readers?, Critical Discourse Studies, 20:2, 150-165, DOI: 10.1080/17405904.2021.2010586
(2018) Nominalizations, Agentless Passives, and Social Actor Mystification: Newspaper Editorials on the Greek Financial Crisis (Ph.D. thesis, University of Birmingham, UK). https://etheses.bham.ac.uk/id/eprint/8316/